Köp- och leveransvillkor

Blommor

Blomsterprenumeration

Blomsterbud

Företagsblommor

Vi levererar själva i Västerort, Stockholm. Utanför vårt leveransområde har vi
ett nätverk över hela Sverige, endast med väl utvalda florister.
Om en blomma inte finns tillgänglig för säsongen kommer den att ersättas
med likvärdig. Floristen designar är alltid ett bra val, du får det
bästa för säsongen.

Begravningsblommor

Vi levererar i hela Stockholm. Var noga med att
ange den avlidnes namn, kyrka eller kapell, ort samt tid.

3 dagar innan ceremoni så bör vi ha beställningen. Är det närmre
begravingen så kontakta oss per telefon.

Skicka kondoleans och begravningsblommor

Tillval

Tillval såsom nallar, vaser,  cellofan,  "Butikens Goda" (Choklad),
finns hos alla blomsterbutiker med reservation om det är slutsålt.
Butikens Goda är blomsterbutikens choklad på leveransorten,
alltså inte samma som vår choklad som du hittar här.

Frakt, kostnader & tid

Budkostnad 99 Kr.
Högre budavgift för blomsterförmedling kan tillkomma beroende på
budort och tillgänglighet.

Leveranssäkerhet

För att din beställning ska kunna levereras på rätt tid och adress
krävs korrekta uppgifter som beställaren är ansvarig för.
Även portkod räknas som adressuppgift.

Vid din blomsterbeställning kan du välja om det är OK att hänga
blommorna på dörren om mottagaren inte är hemma.
Om du inte godkänner att din beställning får lämnas vid dörren
ringer butiken mottagaren och leveransen sker först efter kontakt
med mottagaren. Att lämna vid dörren är väderberoende.

Det förekommer leveranssätt,  tider och budavgifter som är över det
normala. Glesbygd med långa avstånd, öar mm, vid avvikelser
kontaktas beställaren fortast möjligt.
Om beställning som lämnats vid dörren blir stulen är det
beställarens ansvar.

Ångerrätt & Reklamationer

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. 
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor
utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart
som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan
mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor, blommor och växter).

Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att
det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller
inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten.
För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.

- Klarna Faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar

  • Betalningstid - alltid 14 dagar

  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter

  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*

  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se

  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

- Klarna Konto

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar

  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet

  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter

  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura

  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad

  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp

  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.
Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation
 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 


 

 

 






 

 

 

 

 

Produkter

Handla

Information